Mereka Berjaya Hilangkan Perut Buncit Dengan 3 Langkah Mudah


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Siapa yang nak perut buncit?? Tak da siapa nak.. betul kan? Bagi orang Islam, nak sujud di dalam solat susah, nak duduk tahiyyat pun susah. Sedih kan bila tiba satu masa, kita tidak dapat sujud di dalam solat. Hanya duduk di atas kerusi dan solat. Rindu untuk sujud di atas tikar sejadah dan sebagainya.

Perut yang buncit juga akan menjejaskan imej seseorang dan sedikit sebanyak mengurangkan keyakinan terhadap diri sendiri.

cara mudah mengempiskan perut
Perut Buncit Boleh Mengakibatkan Pelbagai Penyakit Berbahaya

Adakah anda tahu kenapa perut ke hadapan???

Gaya hidup yang tidak sihat adalah punca utama kenapa perut semakin ke hadapan. Pengambilan makanan yang tidak seimbang dan tidak berkhasiat serta ditambah juga dengan kurangnya masa anda untuk melakukan senaman akan membuatkan kandungan lemak dan kolestrol berkumpul di bahagian-bahagian badan tanpa dapat dibakar dengan sempurna.

Kalau anda tidur selepas makan juga akan menjadi antara fakor utama kenapa perut semakin buncit. Hal ini kerana proses penghadaman tidak dapat berfungsi dengan baik semasa tidur dan glukosa yang terhasil daripada penghadaman akan terus disimpan sebagai lemak di dalam bahagian badan anda.

Kesan Kepada Anda Yang Mengalami Perut Buncit??


Perut yang buncit akan meningkatkan potensi berlakunya sindrom metabolic seperti penyakit Diabetes, Hipertensi, Disipedimia [gangguan lemak dan kolestrol] serta meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular dan pembuluh darah tersumbat.

Kesibukan anda dengan tugasan di pejabat dan seharian menghadap komputer sahaja pasti akan membataskan masa anda untuk bersenam. Hal ini bukan hanya mengundang masalah perut buncit, bahkan akan menyebabkan anda menjadi lesu dan malas. Tetapi, Cik Vita ada caranya bagaimanan anda ingin melakukan senaman ringan di pejabat supaya anda tidak rasa lesu dan malas serta mengantuk lagi.

Anda hendaklah perlu sentiasa ingat bahawa bahagian perut merupakan satu tempat yang senang untuk membuncit tetapi, memang terlalu sukar untuk dikempiskan. Jadi, berfikir dahulu sebelum anda makan sesuatu. Hehe. Oleh itu, Cik Vita akan berikan 3 langkah mudah bagaimana nak kempiskan semula perut anda.

3 Langkah Mudah Untuk Kempiskan Perut


SIT UP

senaman yang boleh mengempiskan perut
Kawal Nafas Semasa Melakukan Sit Up

  • Lakukan sit up dengan menggunakan pelapik agar anda berasa selesa
  • Saat melakukan sit up, jangan lupa untuk mengatur nafas anda dengan baik
  • Sewaktu anda di dalam posisi baring, Tarik nafas anda secara perlahan-lahan dan dalam
  • Kemudian, ketika anda mulai bangun, hempuskan nafas secara perlahan-lahan
  • Buatlah sit up semasa perut anda dalam keadaan kosong


CYCLING

senaman yang boleh mengempiskan perut
Kayuh Dengan Perlahan Supaya Nafas Dapat Dikawal

  • Baring di atas lantai dengan menggunakan pelapik agar anda rasa selesa
  • Naikkan kedua-dua kaki sehingga paras 45 darjah
  • Gerakkan kaki anda seolah-olah sedang mengayuh basikal [kekalkan pada paras 45 darjah]
  • Jaga pernafasan anda dan jangan kayuh terlalu cepat


LEG EXTENSION

senaman ringkas
Jangan Jatuh Keseluruhan Kaki Diatas Lantai

  • Baring di atas lantai dengan menggunakan pelapik agar anda berasa selesa
  • Naikkan kedua-dua kaki pada paras 90 darjahKemudian turun kaki anda dengan keadaan rapat kedua-dua belah kaki [jangan sampai tersentuh lantai]
  • Ulangi pergerakan ini selama 20 kali
  • Jaga pernafasan anda ketika kaki dinaikkan [inhale] dan semasa kaki diturunkan [hembus nafas].


AMARAN!

  • Anda dilarang sama sekali melakukan senaman selepas makan dengan banyak.
  • Berhenti serta merta jika berasa tidak selesa atau pening


Jadi, anda dah tau bagaimana nak turunkan kadar kolestrol di dalam badan dan mengempiskan perut anda, Cik Vita harap anda boleh melakukannya di rumah. Anda juga boleh mengambil supplement tambahan bagi mempercepatkan lagi proses pembakaran lemak yang bersarang di dalam perut anda.


Ingat, Pengambilan supplement sahaja tidak akan menjadikan anda kurus serta merta. Manakala senaman ataupun exercise sahaja juga tidak akan menjadikan anda sihat tanpa mengambil supplement tambahan kerana badan kita tidak dapat menghasilkan dengan sendiri sesetengah asid dan vitamin amat diperlukan oleh badan melainkan dengan pengambilan vitamin tambahan dan makanan yang diyakini bebas dari bahan kimia dan sebagainya.  

Anda Mungkin Juga Meminati :-

====================================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]

JANA PENDAPATAN LUMAYAN 6 Angka Bersama Cik Vita









Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
8/11/14 7:49 pm ×

macam macam senaman yang kita boleh buat untuk hilangkan perut buncit cuma nak dengan tak nak je. hihi

Reply
avatar
Anna AN
admin
8/11/14 9:44 pm ×

Good info

Jom Tengok : Morning Sickness

Reply
avatar
ila izat
admin
8/11/14 11:20 pm ×

akak kalo buat sit up anak2 dh tunggu nak naik atas belakang sit up sama2 hehe

Reply
avatar
fisha hasan
admin
9/11/14 12:22 am ×

kalau nak.. mmg semua kesan nmpak..

Reply
avatar
ceria vita
admin
9/11/14 1:51 pm ×

3 jebis senaman di atas memang bagus dan memang bertujuan untuk menghilankan perut buncit.. baru la ada 6 pack,, taknak 1 pack memang kn..

Rahsia Kecantikan Semulajadi

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment