Cara Nak Atasi Senggugut Supaya Dah Tak Selalu Ambil MC


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Cik Vita pernah ditanya oleh adik Cik Vita sendiri. Soalannya berbunyi macam ni :-

SOALAN:

"Setiap kali kedatangan haid, adik mengalami sakit perut yang teramat sampai berguling-guling dan adik ingin tahu bagaimana cara untuk mengurangkan kesakitan itu".


cara menghilangkan senggugut
Bagaimana Nak hilangkan Senggugut?

Sakit perut ketika haid, senggugut, period pain ini adalah normal untuk wanita dan gadis. Kesian  Cik Vita tengok sebab bila sakit tu sampai merengkok-rengkok badan tahan kesakitan, ada yang MC kerja sebab tak mampu lagi nak berjalan.

Senggugut ni sebenarnya disebabkan pergerakan otot uterus yang mengecut dan mengembang dengan kuat semasa darah kotor turun daripada dinding uterus, itu yang membawa kepada kontraksi. Pergerakan ini yang menyebabkan kita berasa ngilu apabila darah kotor tersebut keluar. 

Cara Terbaik Hilangkan Senggugut


Bila dapat soalan daripada adik Cik Vita yang bertanya tu, Cik Vita jawab "senang jer, JANGAN MAKAN PANADOL atau PARACETAMOL atau PIL TAHAN SAKIT".

Sebab apa? 

sebab ini semua bersifat sementara, bukan menghilangkan senggugut untuk selama-lamanya, tetapi ia hanya memberi kelegaan beberapa jam selepas anda telan pil itu saja. Misalnya, petang ni rasa sakit, bila malam rasa sakit, makan pil lagi. Bulan depan sakit, makan pil lagi.. Lama-kelamaan, buah pinggang pun boleh rosak. 

Atasi Masalah Senggugut Dengan Cara Yang Betul


  • Amalkan pemakanan yang cukup protein, karbohidrat, kalsium dan nutrient penting untuk tubuh!
  • Makan supplemen semulajadi yang boleh memberi and cukup kalsium,magnesium, terutaman untuk melindungi sistem saraf dan otot bagi mengelak daripada masalah cramp.
  • Beri badan anda kehidupan yang sihat dan bertenaga.

set senggugut shaklee
Vitamin Menghilangkan Senggugut

Kesan Bila Biarkan Senggugut Menguasai Anda!

Senggugut boleh menjadi salah satu punca kepada CYST, susah untuk mendapatkan zuriat, sakit sendi dan otot yang akhirnya beri kesan kepada saraf tunjang serta boleh mengganggu peredaran darah berlaku dengan lancar.

TESTIMONI 

Adik Cik Vita Juga berjaya hilangkan senggugut beliau. Sekarang ni dah boleh pergi ke kuliah macam biasa.  Kalau tidak memang berguling-guling lah. Ramai lagi yang berjaya. Jom lihat.!

testimoni set senggugut
Testimoni Berjaya




















======================================================

Jom Baca Juga :~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 

Cik Vita 
PENGEDAR SHAKLEE Anda

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]
Anda Mungkin Berminat Untuk MENJANA PENDAPATAN  6 -7 angka sebulan. 

Hubungi Cik Vita sekarang ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

KONSULTASI PERCUMA
UNTUK PELANGGAN CIK VITA




Previous
Next Post »

4 comments

Click here for comments
9/12/14 12:47 pm ×

saya pun amalkan ostematrix untuk masalah sengugut. tapi sejak ambil alfalfa.. masalah ni kurang dah...

Khasiat Teh Jasmin Dalam Teh Hijau

Reply
avatar
leekamalia
admin
10/12/14 1:37 am ×

saya baru2 ni pun teruk senggugut, ambil ostematrix alhamdulillah reda...first time tak ambil painkiller

Reply
avatar
Dila Gebu
admin
10/6/15 1:05 pm ×

info yang bermanfaat dari blog ni. memang best

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment