Selenium Boleh Membantu Mengelakkan Golongan Lelaki Daripada Mandul


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Kali ni Cik Vita nak bercerita sedikit mengenai Selenium. Apakah itu selenium ?? Apakah kaitannya dengan lelaki?? Jom kita kaji bersama-sama..

vitamin e mempunyai selenium untuk kesuburan
Kesihatan Lelaki

Selenium ini merupakan mineral yang terdapat di dalam tanah yang sangat penting bagi kesihatan manusia. Selenium ini merupakan satu komponen di dalam sejenis enzim yang dinamakan sebagai Glutathion peroxide. Enzim ini berbentuk cecair da nada di sekeliling sel di dalam tubuh badan manusia.

TUGAS SELENIUM : Menjaga sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas yang oleh menyebabkan penyakit yang berkaitan dengan sel-sel yang abnormal.

Selenium yang bersama dengan Vitamin E bertindak untuk mempertahankan sel dan tisu badan daripada dimusnakan.

Di dalam Selenium terdapat antioksidan yang boleh mengurangkan risiko penyakit kanser prostat. Selenium turut memainkan peranan yang penting bagi meningkatkan tahap kesuburan lelaki dan wanita. Namun, pengambilan Vitamin E di kalangan lelaki adalah lebih penting kerana ia akan diproses dan dikeluarkan melalui air mani lelaki. Gabungan Vitamin E dan Selenium dapat meningkatkan pengeluaran sperma yang baik.

Jadi, disinilah Vitamin E dan Selenium bertindak bagi suami dan isteri yang menginginkan cahaya mata atau yang ingin menambahkan cahaya mata.


Tahukah anda ?

Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dlm menikmati hubungan suami isteri berbanding dengan yang tidak mengambilnya langsung. Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurangnya tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik.


Sumber Selenium


Sumber selenium yang terbaik termasuklah daging, bijirin, ikan dan produk tenusu. Walau bagaimanapun, kebanyakan makanan tersebut mengandungi tahap selenium yang sangat rendah. Hal ini kerana selenium merupakan mineral yang didapati di atas tanah melalui tumbuh-tumbuhan.

Jika anda berada di kawasan yang kekurangan selenium, jangan bimbang, kerana kini anda boleh mendapatinya dari makanan tambahan ataupun vitamin seperti Vitamin E dan sumber mineral seperti Zinc.  Ujian klinikal menunjukkan bahawa tambahan selenium sekurang-kurangnya 100 mikrogram setiap hari dapat meningkatkan kesihatan dan boleh membantu mencegah banyak masalah kesihatan.

Selenium Di Dalam Vitamin E Complex Shaklee


Vitamin e complex shaklee mempunyai selenium
Selenium dan Vitamin E perlu Bekerjasama untuk hasil yang baik

  • Vitamin E Complex diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan Vitamin E.
  • Gabungan 8 jenis Vitamin E [alpha, Beta, Gama, Delta] merupakan vitamin E yang paling lengkap di pasaran
  • Setiap kapsul Vitamin E Complex mengandungi 400 IU vitamin E iaitu bersamaan dengan 1Kg benih gandum, 500ml minyak sunflower, 8Kg bayam, dan 500gm badam.
  • Mengandungi 10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E, memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.
  • Juga sebagai penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, cadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.
  • Vitamin E Complex juga boleh melindungi jantung apabila mengambilnya dengan 800IU. Ia juga baik untuk melindungi sel darah merah.
  • Mempertingkatkan kemampuan Reproduktif – Kajian dijalankan pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Lelaki yang mengambil 600IU – 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti penuaan – Membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat, dan bintik penuaan, memulihkan tekstur kulit, tona kulit muka, dada dan otot peha.
  • Anti Oksidan yang kuat – Pengambilan lebih 1200IU sehari amat berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, melambatkan atau menghalang pembentukan tumor, menurangkan kerosakan akibat radikal bebas.
  • Kelestarian Tenaga – Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga.
  • Memerbaiki Arthhritis – Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, sakit sendi dan urat varikos.
  • Menghalang Keguguran – Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.
  • Memperbaiki parut -  Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh disapu terus pada luka bagi mengurangkan kesan parut.


Adakah Vitamin E Selamat ?

Menurut buku “Prescription For Longevity” yang dikarang oleh Dr. James Scala terdapat perbincangan mengenai keselamatan Vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan Vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita yang membuktikan Vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos yang selamat digunakan ialah 3,200IU.

Kesimpulannya, Tambahan Selenium dan Vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani lelaki dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada kualiti sperma.


zinc dapat membantu kemampuan seks lelaki
Dapat membantu menyelesaikan masalah lelaki

Tadi, ada Cik Vita sebut berkaitan dengan sumber mineral iaitu Zinc. Shaklee juga ada makanan tambahan iaitu Zinc Complex. Zinc Complex ini membantu lelaki dari sudut :-
  • Memperbaiki masalah prostat - Ia melindungi kesihatan prostat,memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapan mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70%.
  • Kemampuan seks lelaki : Pengambilan zinc untuk jangka masa yang panjang, mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga. 


Keadaan sperma yang normal dan abnormal

Oleh itu, untuk kesihatan lelaki, Cik Vita sarankan anda untuk mengambil Vitamin E Complex dan juga Zinc Complex Shaklee..

Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui :-

=================================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063] 
Anda Mungkin Berminat Untuk MENJANA PENDAPATAN  6 -7 angka sebulan. 

Hubungi Cik Vita sekarang ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

KONSULTASI PERCUMA
BAGI SEMUA PELANGGAN CIK VITA





Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
linslyspys
admin
14/11/14 9:29 am ×

Vitamin E mmg fofular dgn nama Vit Cinta...hny pasangan yg pernah consume jer tau potensi vit e ini. Kompem tak tinggal dah...;)

Reply
avatar
Unknown
admin
14/11/14 6:46 pm ×

yaaa.. betul2.. haha.. mmg berkesan..

Reply
avatar
16/11/14 10:29 am ×

Fisha, saya dah tag Fisha untuk segmen

segmen pencarian bloglist november

Kalau ada masa Fisha join la ye.

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment