Adakah Penawar Itu Benar-benar Hebat Untuk Lelaki dan Wanita ??

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Sihat ke abang kakak kita semua? Cik Vita harap semua sihat lah ye. Hujung minggu ni bolehlah luangkan masa bersama keluarga tersayang.. Bagi ibu bapa yang bekerja, tak sempat nak masak hari-hari, inilah masanya nak masak untuk family tersayang. Bagi yang dah masak hari-hari, buat request lah untuk makan di luar pulak ye. Hehe.. Ataupun ada adik-adik kita yang masih belajar, weekend ni lah untuk cuci pakaian, siapkan assignment dan outing bersama kawan-kawan. Apa-apa pun aktiviti anda, Cik Vita nasihatkan supaya jaga keselamatan dan jaga kesihatan ye.

Eh. Cik Vita ni kalau membebel memang nombor satu lah. Sebenarnya Cik Vita nak ceritakan sedikit mengenai “penawar” yang Cik Vita sebutkan tadi. Apakah penawar hebat kesukaan ramai ni? Hebat sangat ke? Untuk apa? Dan sebagainya..

Tak kenal maka tak cinta.. maka jomlah kita membaca dan bercinta dulu ye.. Eh. Tapi bercinta dengan penawar nilah..Takkan dengan daku pulak kan..

Semalam Cik Vita ada ceritakan tentang kekesalan Cik Vita tidak dapat membantu arwah abah untuk masalah kencing manis yang dihadapinya. Memang Cik Vita sangat kesal, sebab waktu tu, Cik Vita masih belajar, dan tak mempunyai wang untuk membelikan beliau “penawar hebat” ini. Penawar Hebat yang Cik Vita maksudkan ialah Vivix Shaklee. Untuk pengetahuan anda, Vivix ini merupakan produk premium keluaran Shaklee. Banyak kegunaan dan kelebihan Vivix ini yang wajib anda tahu sebenarnya.

vivix tinggi kandungan resrevatrol
Vivix Shaklee

Vivix Shaklee ini bukanlah tujuan untuk merawat penyakit-penyakit yang dihidapi, tetapi ia boleh membantu menyelesaikan masalah penyakit yang dihidapi oleh anda.

Tak sama ke?

Ya.. memang tak sama. Kalau ia merawat, ia perlulah dipanggil UBAT. Tetapi Shaklee adalah VITAMIN atau Makanan Tambahan yang membantu :-

  • Membantu menurunkan kadar gula di dalam darah [Diabetes]
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular [Jantung/Darah Tinggi]
  • Membantu meningkatkan kesihatan secara keseluruhan [Kepelbagaian]
  • Membantu mengawal sel-sel abnormal [Kanser]

Cik Vita memang sarankan anda supaya mengambil Vitamin atau Makanan Tambahan kerana ia adalah berasaskan bahan botani ataupun bahan semulajadi. Manakala ubat pula adalah diproses dengan menggunakan bahan kimia.

Perbezaan ubat dan vitamin

Kebanyakan Ubat tidak betul-betul menyembuhkan penyakit kerana ubat itu hanya mengubati simptom-simptom penyakit manakala Vitamin adalah bertujuan untuk membantu untuk meningkatkan kesihatan seseorang dengan menggunakan kaedah pemakanan pencegahan kerana vitamin Shaklee ini dihasilkan dari pengekstrakkan nutrient makanan.

Contoh yang Cik Vita dapat diberikan berkaitan ubat dan vitamin adalah seperti anda menderita sakit kepala. Anda membeli ubat di farmasi, ia hanya menghilangkan sakit kepala, tetapi ia tidak menghilangkan penyebab sakit kepala. Apakah penyebab sakit kepala? Mungkin anda terlampau stress di tempat kerja. Di Shaklee, kami sediakan vitamin untuk melawan tekanan dan secara tidak langsung, apabila tekanan dapat ditangani, ia meredakan sakit kepala. Nampak tak perbezaan antara keduanya tu?

Tengok, membebel lagi daku ni.. Tapi tak pa.. untuk kefahaman semua kan.. Jadi Cik Vita nak teruskan perbincangan berkaitan tajuk kita ini.. berkaitan dengan “Penawar Hebat” iaitu Vivix Shaklee.

Kenapa Perlu Ambil Vivix Shaklee?


Anda tahu tak, setiap hari sel badan kita mengalami risiko teroksida disebabkan oleh pemakanan seharian kita? Lebih-lebih lagi apabila kita mengambil makanan yang tinggi dengan kandungan karbohidrat.

Apabila gula dan protin bergabung, ia akan menyebabkan pengoksidaan sel badan ataupun AGE [Advance Glycation End-Product]. AGE ini ialah satu situasi di mana sel badan kita akan menjadi kurang daya serapan ataupun jadi ‘beku’ dan kesannya sel akan menjadi cepat rosak.

Cik Vita bawakan kepada anda satu analogi untuk lebih memahami konsep sel badan teroksida adalah seperti besi berkarat. Bila besi berkarat, besi itu akan rosak, rapuh dan tak boleh digunakan dan perlu dibuang. Betul tak?

Begitu jugak lah sel yang ada di dalam badan kita. Kalau ia teroksida, sel badan kita akan rosak dan tak boleh digunakan iaitu hilang fungsi. Ini yan akan menyebabkan pelbagai penyakit di dalam badan.

Di sinilah pentingnya Vivix Shaklee kerana salah satunya ia berfungsi untuk melindungi sel badan dari rosak atau ‘berkarat’. Sel badan yang rosak ini akan mengundang pelbagai penyakit kronik seperti kencing manis, sakit jantung, darah tinggi, kanser dan sebagainya.

Penyakit ini akan menyerang sesiapa sahaja yang tidak jaga pemakanan dan kesihatan yang akan menyebabkan kerosakan sel samada yang muda ataupun yang sudah berusia.

Bagaimana Vivix Berfungsi Untuk Anda ?


Vivix ini memainkan peranan yang penting untuk melindungi sel badan dari kerosakan yang teruk. Ia mengandungi resveratoral, iaitu sejenis bahan yang mengelakkan AGE atau proses ‘pengkaratan’ sel di dalam tubuh.

Jadi, jelaslah bahawa Vivix ini bukan hanya untuk warga emas ataupun untuk individu yang yang telah sakit, namun ianya untuk semua yang boleh membantu mencegah dari kerosakan sel.
Di bawah ini Cik Vita kongsikan secara ringkas bagaimana Vivix berfungsi :

1.       Meningkatkan Ketahanan Sel Badan

Kajian Klinikal membuktikan bahawa Vivix mampu menumpulkan biological stress response yang menyebabkan penuaan Sel

vivix membantu mengawal sel badan
Meningkatkan ketahanan sel badan

2.       Meningkatkan Penghasilan Tenaga

Dalam kajian makmal, ramuan utama Vivix menunjukkan kemampuan untuk meningkatkan penghasilan tenaga pada peringkat sel yang kebiasannya menurun apabila kita semakin tua

vivix membantu meningkatkan tenaga
Meningkatkan penghasilan tenaga

3.       Melindungi dan Membaiki Sel

Kajian membuktikan ramuan yang terdapat dalam Vivix boleh melindungi DNA sel yang setiap hari berhadapan dengan radikal bebas daripada persekitaran kita seharian

vivix membantu membaiki sel
Melindungi dan membaiki sel

4.       Menghalang Pembentukan Protien AGE

Kandungan Vivix terbukti melalui ujian klinikal, mampu mengaktifkan genetic regulator dan memperlahankan pembentukan protin AGE yang boleh menyebabkan kerosakan sel


vivix menghalang sel daripada rosak
Menghalang protin AGE

Cara Pengambilan Vivix

pengambilan satu sudu teh sehari
Hanya satu sudu teh
Vivix hanya perlu diambil sehari sekali sebanyak satu sudu teh. Walaupun ianya kelihatan sedikit, tapi khasiat dan kelebihan yang terdapat di dalam satu sudu itu sangat hebat.

Adakah Vivix Berkesan?

Alhamdulillah, setakat ini, kami banyak mendapat feedback yang sangat positif. Anda boleh melihat Testimoni berikut :-

vivix membantu pesakit diabetes
Testimoni Diabetes

Petikan dari buku keluaran Shaklee [Penghidap Kanser]

Anda mungkin berminat untuk mengetahui :-

========================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]
Anda Mungkin Berminat Untuk MENJANA PENDAPATAN  6 -7 angka sebulan. 

Hubungi Cik Vita sekarang ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

KONSULTASI PERCUMA
UNTUK PELANGGAN CIK VITA




Previous
Next Post »

16 comments

Click here for comments
Nor Azimah
admin
15/11/14 8:24 pm ×

vivix membantu menurunkan paras gul dalam darah...amalkan vivix ..insyaAllah boleh membantu masalah diabetes...

Bahayakah Plasenta Privia

Reply
avatar
15/11/14 8:27 pm ×

Vivix memang bagus! Harus dapatkannya utk rasainya sendiri

berat turun dengan mengamalkan minyak ikan?

Reply
avatar
15/11/14 8:39 pm ×

Jangan menyesal ambil vivix..
Vivix sangat membantu utk kesihatan secara menyeluruh..jika ada bajet, belilah vivix utk yg tersayang. Kita hanya usaha kan, allah yg tau yg terbaik.dan semestinya jangan anggap vivix tu ubat okeyy

SELAMAT HARI DIABETES SEDUNIA 2014

Reply
avatar
Niny fariza
admin
15/11/14 9:02 pm ×

Testimoni yang berjaya.Bagi sesiapa yang ada masalh kesihatan boleh cuba Vivix sebagai ikhtiar..

Ikan Budu

Reply
avatar
15/11/14 9:38 pm ×

Bila kita tahu punca dan penyebabnya,lebih senang untuk mencegah dari terjadi masa hadapan.

Reply
avatar
15/11/14 9:50 pm ×

Vivix membantu mengawal tahab gula dalam darah bagi pesakit kencing manis. Banyak lagi khasiatnya.. Juga untuk awet muda



mitos-cantik-faktaauta

Reply
avatar
ainun m
admin
15/11/14 10:55 pm ×

banyak khasiat vivix ni ya..saya belum cuba lagi

Reply
avatar
15/11/14 11:27 pm ×

vivix memang bagus, 1001 penawar. banyak khasiat dari vivix nie

Reply
avatar
fisha hasan
admin
16/11/14 12:10 am ×

Iya.. Vivix Mmg sangat mmbntu mnurunkan paras gula dlm darah..

Reply
avatar
irene kass
admin
16/11/14 12:10 am ×

Vivix memang hebat kata orang2 yang pernah mencubanya. Saya pun nak rasa kehebatan itu. Semoga saya dipermudahkan jalan dan rezki untuk mendapatkan Vivix ni..

Reply
avatar
16/11/14 12:12 am ×

Memang sedap vivix ni. kak Tun dah cuba gak makan yang abah punye... hihihi


Kisah Benar!!! Sembelit Ibu Muda Ketika Berpantang Undang Masalah Jiwa

Reply
avatar
16/11/14 3:07 am ×

banyak khasiat vivix ini.. jom menjaga kesihatan menyeluruh dengan vivix ini, mencegah lebih baik dari merawat :)

http://cahayaummurizqi.blogspot.com/2014/11/tip-menjayakan-penyusuan-badan-hingga-2.html

Reply
avatar
mama hantek
admin
16/11/14 7:46 am ×

Baru habis sebotol. Mmg ok. Highly recommended

Reply
avatar
17/11/14 8:35 am ×

Memang berkhasiat vivix ni. Berbaloi melabur untuk taraf kesihatan yang cemerlang.

Tenaga Terlebih Tak Boleh Tidur

Reply
avatar
17/11/14 12:13 pm ×

Alhamdulillah...vivix sangat membantu. Macam mak saya, saya berikan vivix untuk memberi tenaga padanya. Selain itu untuk membantu masalah lupa yang dihidapinya.

Pesakit Diabetes Sujud Syukur Kerana Kaki Tak Jadi...

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment