Cara Senaman Ringkas Di Pejabat

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..
Senaman?? Cik Vita dah tau dah.. ramai yang tak setuju bila kena senaman.. Cik Vita pun sama.. Semua orang tak suka buat perkara yang susah kan. Senaman susah apa. Kena pakai sport Shoes, Baju yang sesuai, kena cari trek lagi kalau nak jogging, kena cari Gym lagi kalau nak pegi Gym.. Susah susah. 

Jangan mudah down bila dengar perkataan senaman. Jom kita kenal dulu apa itu SENAMAN?

Senaman ialah pegerakan badan yang dilakukan secara berulang kali secara terancang dan berstruktur bertujuan untuk meningkatkan atau mengakalkan satu atau lebih komponen kecergasan fizikal. 

Macam mana nak dilakukan secara berulang kali secara terancang, kalau asyik sibuk dengan tugasan harian seperti kerja di pejabat, kuliah, masalah peribadi dan sebagainya. Bila dah sibuk macam tu rasa macam malas nak fikir hal senaman kan.

Anda jangan jadikan itu sebagai alasan anda supaya tidak bersenam. Kalau beralasan macam tu seolah-olah anda tidak memikirkan tentang soal kesihatan diri anda sendiri. Sedih tubuh badan anda sebab dapat tuan yang malas bersenam. :)

Untuk dapat tubuh badan yang sihat serta bentuk tubuh badan yang menawan mestilah kena bersenam walaupun sedikit. Siapa yang terlalu sibuk tu, Cik Vita nak bagi contoh senaman yang paling ringkas yang boleh diamalkan oleh anda tanpa mengganggu masa sibuk anda. Kalau ini pun tak mampu, nampaknya anda sendiri yang tidak mengambil tahu hal kesihatan diri anda sendiri. 

Lakukan Senaman Di Pejabat

Anda boleh mengikut langkah-langkah setiap senaman tersebut. 

senaman di pejabat
Gerakan Ringkas
senaman mudah
Gerakan Di Meja Kerja
senaman mudah
Regangan Ringkas
senaman paling mudah
Gerakan Mudah

Langkah Berkesan

# Jangan Hentikan Amalan Bersenam 
Cik Vita sarankan supaya anda tidak menghentikan amalan bersenam ini. Lakukanlah setiap hari supaya anda dapat kekal momentum tersebut di dalam diri. Hal ini kerana, apabila anda melakukannya secara tidak konsisten, maka hasil yang anda perolehi pun tidak baik. 

# Lakukannya Dengan Gembira
Jika anda seorang yang bukan yang sorang yang gemar melakukan senaman, jangan risau, Cik Vita yakin, langkah senaman yang Cik Vita berikan akan mengubah persepsi anda mengenai senaman. Oleh itu jangan berputus asa, hanya lakukannya dengan penuh gembira.

# Mengambil Supplement Tambahan
Dengan mengambil supplement tambahan, secara tidak langsung, badan anda dapat membekalkan tenaga untuk melakukan senaman, walaupun di tempat kerja. Supplement juga dapat membantu mengawal emosi anda ketika bekerja. Saya sarankan anda ESP Shaklee kerana dapat membekalkan protien untuk tubuh badan anda bagi menghasilkan tenaga yang berpanjangan. 

Cik Vita harap, cara senaman yang mudah ini dapat membantu anda melakukan sedikit senaman walaupun dalam keadaan yang terlalu sibuk kerana kesihatan itu amat penting dalam kehidupan anda. 



BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]










Previous
Next Post »

1 comments:

Click here for comments
MNH
admin
26/10/14 4:04 am ×

Best la entri Cik Vita kali ni. Saya tak tahu pula ada senaman senang macam ni.

Congrats bro MNH you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment