Kenapa Perlu Mengambil Omega-3 dari Shaklee


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Sebelum kita bincangkan dengan lebih lanjut tentang Omega Guard ini, Cik Vita nak Recap balik “pelajaran lalu” berkaitan Omega Guard ini. Mungkin ada yang baru tau berkenaan Omega Guard ini. Ataupun mungkin ada jugak yang sebelum ni ambil Omega-3 dari jenama lain, Jom pulak kita tengok ada beza tak omega-3 jenama kesayangan anda dengan Omega Guard dari Shaklee ini. Hehe.

kegunaan omega guard shaklee
Omega Guard Shaklee

Apakah Itu OMEGA GUARD ?

Omega Guard Juga merupakan sejenis minyak ikan. Kalau dah sebutnya minyak ikan, maksudnya bersumberkan ikan lah kan.  Hehe. Omega Guard  ini juga tergolong di dalam family Omega-3. Khasiat Omega-3 ni amatlah banyak ye anak-anak. .

Apa yang Specialnya Minyak Ikan dari Shaklee ni? Tak boleh ke ambil minyak ikan dari farmasi. Banyak yang dijual di pasaran, Harga Lebih Murah pulak tu kan.

KENAPA AGAKNYA TAK BOLEH BELI MINYAK IKAN DI FARMASI??


PERTAMA. sebab Omega Guard ini adalah ULTRA TULEN. Memang pure atau original minyak ikan. Ada setengah supplement Omega-3 di pasaran bukannya sumber asli minyak ikan, tapi dihasilkan dari hati ikan. Jadi, anda kenalah pandai pilih, jangan sebab nak murah, you all main bedal beli je kan. Mesti dan Wajib check kandungannya terlebih dahulu.  Anda jangan ragu-ragu dengan Omega Guard Shaklee, para saintis Shaklee dah buat research yang terbaik untuk kita semua dengan menggunakan ikan dari laut dalam. Sebab tu lah ianya Jadi Minyak Ikan terbaik di Dunia. 

KEDUA. Shaklee melakukan PROSES PENYULINGAN 3 PERINGKAT.  Maksudnya, para saintis ni suling minyak ikan sebanyak 3 peringkat untuk dapatkan minyak ikan yang paling tulen dan berkualiti yang bebas dari bahan kimia.

EH! Ikan ada bakan kimia ke??

Mestilah ada.. tadi Cik Vita ada bagitau Shaklee gunakan ikan laut dalam kan. So, apa yang ada di kawasan laut dalam? Ikan suka hidup di kawasan yang bagaimana?? Dia akan jadikan kapal-kapal karam, besi buruk, tongkang kayu sebagai rumah kediaman dia kan. So, ikan ni pun dengan bahagianya makan lumut2 yang terlekat di tepi2 kayu, besi dan sebagainya. So, secara tak sedar, mungkin ikan ni akan termakan serpihan besi, logam, minyak dan sebagainya yang ada di kawasan tersebut. So, bahan-bahan tersebut pun masuklah ke dalam perut ikan.

Manusia pun tangkaplah ikan dan hasilkan minyak ikan. Tapi jika tidak membuat tapisan 3 peringkat tadi, maka minyak ikan itu akan bercampur dengan bahan toksik. Jika tak dilihat dan dikaji dengan baik kandungan minyak ikan, anda yang teruja nak ambil minyak ikan bagi sihat sejahtera kononnya, mengundang padah sebab makan sekali dengan bahan toksik.

Kebanyakan perkara macam ni berlaku pada minyak ikan yang dijual dengan harga yang murah. Nak yang murah sangat, makan anda dapatlah yang kurang berkualiti. Tak mau ye macam tu. Daripada dapat yang tidak berkualiti, Cik Vita nasihatkan lebih baik tak makan langsung daripada membazir wang ringgit kan.  TETAPI, Omega Guard Shaklee adalah berlainan keranan BERGRED FARMASI dan ULTRA TULEN. Bukannya Bergred Rendah ye.

Siapa Yang Sesuai Mengambil Omega Guard?


# Kanak-Kanak
Kanak-kanak pun kena ambil supplement ke? Apa faedahnya? Omega Guard ini kaya dengan DHA yang bertindak untuk FUNGSI OTAK. Otak kanak-kanak yang mengambil omega guard akan menjadi lebih bijak dan fokus berbanding dengan kanak-kanak yang tidak mengambil omega guard. Maka, Untuk anak-anak bijak anda, wajib anda mengambilnya untuk anak-anak anda.

Sekiranya anda mempunyai anak yang hyperactive, boleh juga beri kepada mereka Omega Guard ini bagi mengawal ADHD [Hyperactive]. Kanak-kanak yang tidak mencukupi kandungan DHA, akan menjadi seorang yang muram dan stress. Cuba tengok anak anda bagaimana.

So, lepasni jangan lupa bekalkan kepada anak anda dengan Omega Guard Shaklee ye untuk otak yang cerdas. Kanak-kanak ni kan susah nak makan ikan, Tapi kalau makan pun belum tentu ikan tu ikan segar dan comfirm 100%  tak da bahan bendasing lain kan. So, Solutionnya, anda ambillah Omega Guard ini.

# Individu Yang Ingin Diet
Cik Vita nak uar-uarkan sesiapa yang nak DIET, maka bolehlah ambil Omega Guard sebab anda akan rasa tak lapar. Bila tak lapar, anda tak makan. Kenapa tak lapar? Sebab Omega Guard meningkatkan hormone Leptin. Apabila hormone leptin tinggi, keinginan untuk makan adalah berkurangan. Perut pun akan terasa penuh je kan. Tapi mungkin aka nada rasa dahaga lah. Tapi bagus lah, boleh membuang toksik2 yang ersarang kat dalam tu. Hehe. 

One more, Omega Guard mampu untuk membakar lemak-lemak jahat anda. Disamping itu, ia turut meningkatkan kolestrol baik di dalam badan anda. So, buang jauh-jauh ye kolestrol jahat. Anda boleh mengambil 3 biji sehari.

# Ibu Hamil / Mengandung
Omega Guard memang sangat bagus untuk ibu hamil. Para ibu boleh start mengambil Omega Guard bermula dari trimester 1 hinggalah tiba masa bersalin. TETAPI, sekiranya dah mencapai bulan ke 7. Si Ibu pernah ada sejarah tumpah darah semasa kelahiran sebelumnya, si ibu boleh kurangkan Dos pengambilan, seperti sebiji sahaja sehari. Hal ini kerana, Omega berfungsi untuk cairkan darah, Jadi jika si ibu mempunyai masalah berikut, boleh kurangkan dos pengambilan atau berhenti dari pengambilan mengikut nasihat doctor. Jika Si Ibu merancang untuk bersalin secara operate juga, perlu berhenti mengambil Omega Guard pada bulan ke 7 kehamilan.

# Ibu Menyusu
Ibu menyusu juga amat digalakkan untuk mengambil Omega Guard. Hal ini kerana, kalau ibu mengambil Omega Guard, ia turut dapat disalurkan kepada anak yang sedang menyusu. Tetapi, bukanlah semua zat dapat 100% ke atas bayi tersebut. Tetapi, sekurangnya, Ibu dapat bekalkan DHA kepada si anak. Jadi ibu pun dapat sumber omega, si anak pun turut dapat. Sharing is Caring kan. Haha. Ibu Yang Masih Berpantang juga boleh ambil Omega Guard ini ye. Si ibu boleh mengambil 1-2 biji sehari.

# Individu Yang Mengalami Masalah Jantung
Kepada sesiapa yang mengalami masalah jantung, anda boleh ye mengambil Omega Guard ni. Asas kepada sakit jantung adalah disebabkan oleh kolestrol yang tinggi. So, Omega ini mampu untuk membuang kolestrol jahat dan menambahkan kolestrol baik di dalam darah.

# Individu Yang Mengalami Masalah Darah Tinggi
Individu yang mengalami masalah darah tinggi juga boleh mengambil Omega Guard ini. Darah tinggi berkait rapat dengan andungan kolestrol. Jika kolestrol telah menyumbat salur darah, maka jadilah darah tinggi. So, dengan pengambilan Omega Guard, kolestrol tersebut dapat dinyahkan. Maka secara automatic, darah tinggi juga akan turun.

## Anda Mungkin Juga Meminati Omega Guard Boleh Merawat Buasir

============================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]

BERMINAT UNTUK MENJADI AHLI SHAKLEE ??
ANDA YANG MENENTUKAN PENDAPATAN ANDA








Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
3/11/14 5:09 pm ×

omega guard ni banyak kebaikkannya kan.

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment