Stress Dan Obesiti - Bagaimana Cara Mengatasinya??


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera...

cara mengawal stress
Kawalan Stress adalah Penting

Adakah anda tahu stress sebenarnya salah satu punca pelbagai penyakit kronik?? Banyak sebenarnya kesan yang kurang baik ke atas kehidupan apabila stress melanda seseorang khususnya untuk wanita. Stress boleh mengganggu system pencernaan seseorang [sakit perut, sembelit, cirit-birit], menjejaskan system imuniti badan [mudah demam], meningkatkan kadar denyutan jantung, tekanan darah tinggi, sukar tidur, penambahan berat badan dan sebagainya..

cara kawal stress
Stress daripada Obesiti ?

Obesiti stress ke??

Memang itulah point sebenar stress, tambahan pula untuk wanita. Alau dah hari-hari fikir perut buncit, berat badan berlebihan, macam mana tak stress kan..

Jadi untuk mengawal stress anda.. anda memerlukan vitamin B Complex. Cik Vita nak kongsikan kepada anda, bagaimana B complex ni dapat membantu masalah stress anda. B complex ni, ada family tau. Semua terdiri dari keluarga Vitamin B. Vitamin B Complex terdiri daripada Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 [niacin], Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 [asid folic], Vitamin B12.. Kesemua jenis vitamin B ini diperlukan oleh badan anda...

Kandungan Vitamin B Complex


  • Vitamin B1 – Menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu system pencernaan dan metabolisma.
  • Vitamin B2 – Memproses asid amino dan lemak. Ia juga bertujuan untuk membantu mengaktifkan Vitamin B6 dan asid folic.
  • Vitamin B3 – Membantu mengurangkan kolestrol di dalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah, membantu dalam kesihatan ulit yang baik, membantu system pencernaan anda.  Kajian klinikal  membuktikan kadar B3 yang rendah dapat meyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang sakit mental.
  • Vitamin B5 – Membantu mengurangkan stress fizial dan mental, membantu mengurangkan penuaan pramatang.
  • Vitamin B6 – Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana etidakseimbangan serotonin akan menyebabkan sdepresi.
  • Vitamin B9 – Bersama-sama dengan Vitamin B12, Vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter dan boleh mengurangkan depresi di dalam badan.
  • Vitamin B12 – Mengawal kesihatan system saraf dan membantu pembinaan sel dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depresi dan tidak tenteram.


b complex shaklee membantu mengawal stress
Vitamin B Complex Pilihan Cik Vita

Kenapa Pilih Jenama Shaklee?


B Complex Shaklee mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif. Asid folik tambahan dan vitamin B bukanlah satu supplement  yang mudah diserap. Oleh itu, Shaklee Berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee.

Vitamin B Complex Shaklee juga amat mudah ditelan dan yang paling  penting ialah mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuklah 100% Nilai Harian Biotin.


Cik Vita harap perkongsian ini boleh membantu anda yang mengalami pelbagai masalah di luar sana. Sayangilah diri anda sendiri kerana Cik Vita yakin, ramai yang sayangkan anda. 

Anda Mungkin Berminat Mengetahui :-

==============================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda :-

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]








Previous
Next Post »

5 comments

Click here for comments
Unknown
admin
11/11/14 12:03 am ×

tulah dia..sesetangahnya bial stress tgok perut buncit..makan..makan boleh hilang stress katanya...adoi...contradiction betol..

Reply
avatar
Unknown
admin
11/11/14 2:06 am ×

perasaan tak tele dengan realiti tu namanya.. hehe..
tapi langsung tak cari cara atasinya, bahaya jugak tu..

Reply
avatar
Unknown
admin
11/11/14 2:07 am ×

iya mmg lengkap.. sbb tu nama B Complex.. hee

Reply
avatar
11/11/14 6:57 pm ×

baru saya perasan yang stress dengan obesiti tu mempunyai kaitan antara satu sama lain.

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment