Bagaimana Merawat Penyakit Asma Kanak-Kanak??


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Memandangkan bulan ni promosi hebat Shaklee bagi. Apa lagi kalau bukan Omega Guard kan.. minyak ikan terbaik di dunia tu. Dah ramai yang rasa penangan Omega Guard ni khususnya untuk kanak-kanak dan mereka yang mengalami asma. Sebelum Cik Vita story tentang kenapa kanak-kanak asma kena ambik Omega Guard ni, Cik Vita nak kenalkan dulu kepada anda tentang apa yang dikatakan sebagai penyakit Asma??

Apa Itu ASMA??

Penyakit asma ialah penyakit yang agak lazim berlaku di Malaysia terutamanya di kalangan kanak-kanak. Penyakit asma ini merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran untuk bernafas. Ini adalah keranan apabila pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam peparu menjadi sempit.
Bila peparu menjadi sempit, maka pesakit kurang pernafasan dan kehilangan udara. Jadi boleh menyebabkan pesakit pengsan.

Asma Di Kalangan Kanak-Kanak


Bnayak kajian dilakukan, yang meyatakan bahawa jumlah pesakit  asma di kalangan kanak-kanak semakin meningkat saban tahun. Kebanyakan daripada mereka akan sembuh daripada penyakit asma.. Tidak kurang juga yang akan mendapat asma secara berterusan. Ini yang akan membimbangkan kita ye. Sebaiknya, kita perlulah mencegah dari awal sebarang penyakit.

Cara Mencegah Asma



bagaimana mencegah kanak-kanak asma
Omega Guard Shaklee

Kajian Klinikal University of Maryland Center menunjukkan 29 kanak-kanak asma yang diberikan minyak ikan yang kaya dengan DHA dan EPA selama 10 bulan didapati mampu mengurangkan symptom asma berbanding kanak-kanak yang megambil placebo.

Anda Nampak tak? Kajian telah dilakukan bahawa kanak-kanak yang mengambil omega-3 ni, penyakit asma mereka semakin berkurangan..


Bagaimana Omega Guard membantu anak anda?


Omega Guard ini kaya dengan Omega-3 yang bersifat anti-radang (inflamasi). Inflamasi ni ringkasnya adalah tindak balas imuniti badan terhadap refleksi/serangan virus. Orang yang asma memang imuniti rwndah. Jadi memang sesuai sangat lah untuk sarankan mereka yang menghidap asma untuk konsistem mengambil Omega Guard.


Cik Vita harap, semoga ia bermanfaat untuk semua. Kalau ada di kalangan keluarga anda, atau orang tersayang yang mengalami masalah ini, bolehlah syorkan ambil Omega Guard yang paling kaya dengan Omega-3. Badan kita tak dapat hasilkan sendiri ye Omega ni, kita kena mengambilnya dari makanan harian kita. Itupun kalau makanan harian yang diambil masih berkhasiat, Tidak ada bahan kimia dan sebagainya. 

Anda mungkin meminati :-

================================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda


BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]

## JANA PENDAPATAN Bersama Cik Vita..






Previous
Next Post »

4 comments

Click here for comments
Unknown
admin
5/11/14 9:25 am ×

Omega memang bagus untuk asma..

klik di sini

Reply
avatar
Unknown
admin
5/11/14 11:51 am ×

Omega baik utk asma yer.. boleh cadangkan kat kawan nih


kehilangan adik rafiqin terjawab

Reply
avatar
NAMI
admin
5/11/14 11:25 pm ×

OMEGA Guard minyak ikan terbaik didunia.. dapat meningkatkan daya ingatan anak-anak
OMEGA GUARD TERBAIK

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment