Cara Merawat Tumit Pecah


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

atasi tumit pecah dengan herbal blend shaklee
Tumit Pecah

Tumit pecah ni merupakan satu masalah yang agak popular di kalangan wanita. Tak kurang jugak lelaki yang mengalaminya. Tetapi majority wanita la ye mengalami masalah tumit pecah ini. Kenapa ye berlaku masalah ini? Adakah sebab wanita suka jalan-jalan pergi shopping sampai tak ingat nak duduk? Atau adakah sebab Masalah genetic? Eh ada ke masalah tu? Haha.

Ok sebenarnya, tumit pecah ni disebabkan dari kekerapan anda berjalan di tempat berair atau lembap. Then, lagi satu kekerapan anda berjalan di lantai simen juga boleh menyebabkan tumit anda pecah. Kalau anda berjalan di kawasan simen yang berair dan lembap, lagi lah cepat pecah tumitnya kan.

Wanita kan banyak melakukan kerja rumah, sekejap di dapur untuk memasak, teringat plak kain di bilik air belum cuci, terus ke bilik air.. So, memang selalu terdedah dengan keadaan lembab, berair dan sebagainya.

Oleh kerana itulah [huaa.ayat bahasa melayu ye].. Cik Vita sarankan anda memakai selipar biarpun di dalam rumah. Lebih-lebih lagi kalau berada di dapur dan bilik air serta tandas.  So, Bagi mereka yang mengalami masalah tumit pecah, boleh cuba amalkan tips yang Cik Vita nak kongsikan ni ye.

Ubati Tumit Pecah

Anda ambil atau cari sebiji betik muda. Pergilah cari kat pasar ke ataupun yang ada di kampong, boleh pegi belakang rumah petik buah betik muda ye. Then hiris betik tersebut untuk mendapatkan getahnya. Make sure cuci kaki dulu ye. Sapu getah betik tersebut di bahagian tumit yang pecah.

Satu lagi cara ialah anda ambik sedikit ubat gigi. Then sapu pada tumit yang pecah. Lebih baik sapu sebelum tidur supaya mendapat kesan serapan yang lama. Ulang sapu sehingga tumit anda menggelupas dan menukar kulit yang baru.

The last one, anda boleh cuba menyapu MULTIPURPOSE CREAM HERBAL BLEND SHAKLEE. Bahan yang digunakan adalah semulajadi. Krim ini juga tidak mempunyai bahan kimia dan paraben. Memang best terbaik.. Tumit jadi lembut pink je tau. Murah pulak tu. Tak payah susah-susah cari betik.  

Tips Sembuhkan Sakit Tumit

Anda pernah rasa tak, sakit sangat tumit?? Selalu berlaku kalau banyak berjalan la.. Tambah-tambah kalau wanita kan, yang banyak berdiri, banyak berjalan pergi shopping, memang akan rasa sengal-sengal dekat tumit tu. Anda boleh cuba tips ini ye.


Ambil beberapa helai daun sireh. Ramaskan dengan sedikit kapur makan. Lepastu boleh sapu di bahagian tumit yang sakit sekurang-kurngnya 2 kali sehari. Amalkan untuk beberapa hari. Anda akan dapat rasai perbezannya. 

==========================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE Anda

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]

## Jadi AHLI Shaklee Untuk pendapatan Lumayan







Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
3/11/14 4:35 pm ×

baguskan herbal blend ni...
yang belom cuba memang patut cuba!

peminatvitamin.blogspot.com

Reply
avatar
Unknown
admin
6/11/14 1:09 am ×

herbal blend terbaik!! thanks utk petua tu,, sebab kadang kena jugak sakit tumit! hehee

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment