Sarapan Pagi Membuatkan Anda Gemuk


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..
Gemuk ke makan sarapan pagi?? Cik Vita tak pernah tau pun.. Tapi Cik Vita ada pernah terdengar orang mengatakan hal ni. Cik Vita pun jadi takut nak sarapan pagi. Takda sape nak jadi gemuk kan.. 

Tapi, Cik Vita tak cepat melatah, Cik Vita pun buat lah kaji selidik yang begitu teliti tentang perkara ni. Finally, i got an answer. haha.. 

Jawapannya : sape yang mengambil sarapan pagi dengan snek-snek serta makanan ringan akan membuatkan badan anda gemuk kerana makanan ringan memang tidak baik untuk kesihatan dan tinggi kandungan kolestrol.

Macam mana sarapan?. Anda hendaklah mengambil sarapan yang sihat seperti roti yang tinggi serat dan sebagainya. Apabila anda mengambil sarapan, kebarangkalian anda untuk mengambil snek sementara menunggu makan tengah hari adalah tipis. So, anda takdalah mengambil snek yang sangat tinggi kandungan kolestrol yang mampu membuat anda gemuk. 

Cik Vita nak ingatkan, sarapan pagi ni sangat penting terutamanya bagi yang tengah berdiet. Hal ini kerana, apabila anda mengelak mengambil sarapan pagi bukannya membantu anda untuk menurunkan berat badan, malah berkemungkinan besar akan menambahkan lagi berat badan kerana cara pengambilan makanan yang tidak betul. 

Variasi Resepi Sarapan Pagi

  • Sediakan semangkuk salad sebelum anda tidur. Apabila anda bangun keesokan pagi, hidangan ini boleh dijadikan sebagai sarapan pagi yang sangat ebak dan berkhasiat.
  • Sediakan roti bakar untuk sarapan pagi anda. Gunakan roti yang tinggi serat dan bukannya roti putih. Anda boleh memilih untuk menyapu mentega kacang ataupun jem favourite anda sendiri.
  • Anda boleh mengambil beberapa biji muffin sebagai sarapan pagi anda. Anda luangkan masa hujung minggu anda dengan membuat muffin yang boleh dijagikan sebagai sarapan pagi. Muffin akan bertambat lazat apabila menmbahkan bijirin serta cebisan buah-buahan. Tambahan pula, muffin boleh disimpan lama sehingga 2 minggu. 
  • Anda juga boleh membuat sandwich tuna bersama keju. Sarapan ini akan menjadi lazat dan akan bertahan sehingga tibanya waktu makan tengah hari. 
  • Anda juga boleh mengambil semangkuk bijirin yang dicampur bersama susu segar. Hidangan ini akan menjadi lazat apabila anda memasukkan beberapa hirisan buah seperti epal, strawberi ataupun pisang. 
  • Telur dadar yang dicampur dengan pelbagai jenis sayuran seperti lobak merah, daun saleri, brokoli juga boleh dijadikan sarapan yang amat lazat dimakan kerana kandungan protien yang sanat tinggi.
  • Bagi melengkapkan sarapan pagi, minumlah sedikit jus buah-buahan serta tambahkan sedikit susu segar bagi keperluan kalsium anda. 
tortilla wrap
Tortilla Wrap

oat bersama buah-buahan
Oat with Fruits

Pesanan Berhikmah 

Kalau macam gini sarapan pagi, Cik Vita takkkan tinggalkan sarapan pagi tau.. Sedap tu.. haha. Khasiat tinggi lagi.. Rendah kandungan kolestrol.. Sihat sentiasa. Kurus plak tu.. So, pesanan Cik Vita, jangan sesekali tinggal sarapan pagi ye. Makanlah makanan yang berkhasiat untuk kesihatan diri anda sendiri. Sejak Cik Vita Ambil ESP SHAKLEE, Cik Vita tak risau pun tentang menu sarapan pagi.. memang ESP jelah sarapan Cik Vita kerana terdapat pelbagai kelebihan. 

Untuk anda yang tengan berdiet, tetapi tiada masa untuk bersenam, jangan risau Cik Vita akan memberikan anda langkah kuruskan badan tanpa perlu melakukan senaman. :)

------------------------------------------------------------------

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]








Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
MNH
admin
23/10/14 10:01 am ×

Sarapan dgn nasi lemak gemuk tak? Saya pernah dgr mkn nasi LEMAK akan dapat LEMAK dalam badan.

Reply
avatar
24/10/14 2:07 am ×

Saya mesti ambil sarapan. Kalau tak pasti gigil kelaparan dan kerja pun malas.

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment