Rasa Cantik Bila Rambut Sihat

Assalamulalikum & Selamat Sejahtera..

Kata Wanita Cantik : "Rambut ni mahkota wanita"
Kata Jejaka Kacak   : "Tak da rambut, tak macho bai!"

Nampak tak? rambut ni memang aset utama seseorang. Tapi ramai yang alami masalah keguguran rambut, rambut rosak, rambut berminyak, rambut jarang-jarang, rambut rontok [Merawat rambut rontok! - mcm dekat botol pantene, haha]..

Hmm. anda semua tau tak kenapa semua masalah rambut tu terjadi? Kalau ada yang masih tak tau, mai Cik Vita briefing sikit : 

Punca-Punca Masalah Rambut Rosak :

# Punca 1 - Mengandung Dan Melahirkan Anak 
Seseorang ibu yang mengandung atau selepas melahirkan anak akan mengalami masalah keguguran rambut. Kenapa? Sebab perubahan hormon yang berlaku ke atas ibu-ibu semua. Hormon yang tidak stabil boleh menyebabkan keguguran rambut.

# Punca 2 - Genetik
Apa kaitan ni Cik Vita? iyala.. kalau Ibu bapa anda mengalami masalah keguguran rambut apabila umurnya telah meningkat, maka anak-anaknya juga berpotensi mengalami masalah yang sama. Itu namanya genetik.

# Punca 3 - Bahan Kimia
Kalau anda suka mewarnakan rambut atau suka meluruskan rambut, masalah keguguran rambut serta rambut rosak akan terjadi. Hal ini kerana bahan yang digunakan di dalam pewarna rambut adalah bahan kimia yang boleh merosakkan rambut sehingga ke akar rambut. Manakala, apabila anda meluruskan rambut, haba yang digunakan akan menyebabkan rambut anda menjadi rapuh dan rosak.

# Punca 4 - Masalah Aliran Darah Tidak Lancar
Apabila seseorang itu mengalami masalah alian darah tidak lancar, anda akan mengalami masalah kegugran rambut yang agak ketara.

# Punca 5 - Menyikat Rambut Terlalu Kuat
Apabila anda menyikat rambut terlalu kuat, ini akan menyebabkan kecederaan pada kulit kepala, dan akan membuatkan rambut anda gugur seta mengundang kepada kelemumur.

# Punca 6 - Cuaca
Cuaca juga menyebabkan kepada punca rambut rosak. Tambahan pula kepada anda yang tidak bertudung. Apabila anda menaiki motosikal, rambut anda terdedah secara terus kepada cahaya matahari yang terik serta asap kenderaan yang boleh menyebabkan rambut rosak.

# Punca 7 - Kekerapan Mencuci Rambut Serta Terlalu Kurang mencuci Rambut
Kekerapan mencuci rambut akan menyebabkan rambut anda hilang kelembapan dan rambut akan menjadi kering. Dan apabila anda kurang mencucci rambut, rambut anda akan menjadi terlalu berminyak dan akan mengundang kepada keguguran rambut. Selain itu anda juga turut mengundang kelemumur untuk bertapa secara free di atas kulit kepala anda. 

Apa Yang Perlu Anda Lakukan Sekiranya Mengalami Masalah Di Atas?

  • Tukar syampoo yang anda gunakan sekarang kepada shampoo yang rendah kandungan bahan kimia atau yang berasaskan organik dan gunakanlah perapi atau conditioner dari sumber yang sama.
  • Tukar sikat rambut anda kepada yang lebih jarang-jarang bilah sikatnya. Hal ini kerana boleh mengurangkan tekanan kepada kulit kepala dan rambut semasa anda menyikatnya [sebab tu dekat kedai, sikat yang jarang2 dan besar mahal harganya berbanding dengan yang rapat2 tu]
  • Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin zinc, protien dan mineral.
  • Minum air dengan secukupnya
  • Rehat dengan secukupnya sebab kalau kekurangan tidur akan mengundang stress.

Vitamin Shaklee Yang Boleh Membantu Masalah Anda


Vitamin2 & shampoo utk kesihatan rambut


# Shampoo dari ProSante Shaklee - Menggunakan bahan2 yang organik dan kurang bahan kimia. Tidak seperti produk pasaran yang lain. Membantu dalam mengawal rambut rosak anda akibat bahan kimia. 
# ESP Shaklee - Membantu membekalkan protien dalam mengawal masalah rambut rontok [rapuh] dan bercabang.
# Vita-Lea Shaklee - Membantu bagi masalah kekurangan Zat Besi
# Zinc Complex Shaklee - Membantu mengawal masalah keguguran rambut

Owh ya.. Cik Vita lupa nak letak lagi satu Vitamin yang sangat baik untuk rawatan rambut iaitu Vitamin B Complex. B Complex yang diperlukan oleh badan ada 8 jenis, 5 diantaranya adalah baik untuk rambut.

Vitamin B Complex

# Vitamin B5 [Niasin] - Membantu utnuk memperbaiki aliran darah pada kulit kepala
# Vitamin B5 [Pantotenik] - Membantu atasi rambut gugur dan kawalan rambut daripada beruban dengan cepat.
# Vitamin B6 [Piridoksin] - Membantu mengelakkan rambut gugur dan menghasilkan melanin untuk mengelak rambut daripada cepat beruban
# Vitamin B12 [Sianokobalamin] - Membantu mengawal masalah rambut gugur
# Biotin - Menghasilkan keratin bagi mengatasi masalah rambut gugur.

Hmm..dah tau kan Punca-punca rambut rosak dan Cik Vita siap suggest lagi produk mana yang bersesuaian. Pada pendapat Cik Vita, ia sangat berbaloi kerana tahan berbula-bulan lamanya. Cik Vita syorkan anda mencubanya. Anda boleh dapatkan Tips Mengelakkan keguguran Rambut di SINI.


Menarik Bukan? Pelbagai fungsi, dengan harga yang berpatutan, dan tahan sehingga berbulan-bulan..
TANYA CIK VITA UNTUK HARGA ISTIMEWA

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
PM/ WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin





Previous
Next Post »

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment