Kitaran Haid Tidak Teratur Punca Masalah Kesuburan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera..

Cik Vita nak fokuskan kali nie pada wanita cantik di luar sana berkaitan dengan KITARAN HAID. Ramai yang mengalaminya, tapi tidak mengambil serius tentang perkara ini. Kenapa ye? Mungkin bagi mereka itu adalah perkara biasa. Hormon tidak stabil katanya..

Ya.. memang masalah hormon tidak stabil. Bila haid tidak teratur, hormon tidak stabil. Bila ia tidak stabil ia menjejaskan tahap kesuburan seseorang. Bila dah tahap kesuburan kurang, maka jadilah kes susah nak mengandung, sudah cuba pelbagai perkara, mintak jampi dan sebagainya. Tapi sebenarnya, anda kena repair dulu masalah kitaran haid anda. 

Bila kitaran haid betul, dah lancar, barulah Allah serius nak bagi anda rezeki cahaya mata..

Menurut kajian, wanita yang di datangi haid setiap bulan adalah wanita yang subur, di mana ovum-ovum matang yang mempunyai potensi yang besar untuk disenyawakan dilepaskan oleh ovari pada hari-hari tertentu yang dikenali hari subur. Jadi, bila anda dah tau hari-hari subur anda, kebarangkalian anda untuk hamil adalah tinggi.

Punca Haid Tidak Teratur


  • Masalah Obesiti - Memiliki berat badan yang berlebihan menyebabkan ketidakseimbangan hormon estrogen di dalam badan wanita dan akan menyebabkan kitaran haid terganggu.
  • Hormon Prolaktin yang Berlebihan - Mempunyai hormon prolaktin yang berlebihan akan mengahalang pengeluaran telur dan seterusnya akan menyebabkan kelewatan haid .
  • Terlalu Kurus - Tidak cukup lemak di bahagian badan anda juga boleh mengakibatkan kitaran haid terganggu. Jadi, anda mestilah mempunyai berat badan yang ideal dan seimbang.
  • Masalah Kesihatan  - Apabila anda mempunyai penyakit yang datang secara tiba-tiba seperti demam dan selesema ataupun penyakit yang memerlukan rawatan susulan yang memberikan tekanan fizikal kepada tubuh badan, ia turut mengganggu kitaran haid anda. 
  • Menopous - Apabila anda menghampiri masa menopous, kitaran haid anda sedikit terganggu.
  • Pencegahan Hamil - pabila anda mengambil pil atau implanon pencegah kehamilan, ia akan mnyebabkan haid sedikit terganggu. Dan adakalanya sepanjang mengambil implanon, anda akan tidak datang haid.
  • Tekanan / Stress - Stress dari segi fizikal ataupun mental akan mempangaruhi hormon dan akan meyebabkan kitaran haid terganggu. 
  • Tersilap Pengiraan - Kebanyakan wanita didapati gagal untuk mengingati tarikh hari pertama haid mereka. Jumlah hari di dalam kitaran haid juga tidak tepat. Ini akan menyebakan anda tidak mengetahui hari subur anda sendiri.
  • Masalah Tyroid - Hormon yang dirembeskan oleh tyroid akan menyebabkan gangguan kepada hormon badan sekaligus kitaran haid wanita.
  • Ubat-ubatan - Jamu Tradisional, ubat kurus ataupun ubat-ubatan penyakit kronik boleh mengakibatkan kitaran haid terganggu. 

Supplement Shaklee Yang Boleh Membantu Anda 

Kalau ditanya apakah supplement Best Friend Wanita???
Automatik dengan lajunya Cik Vita jawab.. GLA COMPLEX SHAKLEE!.. haha

Ya, Benar sekali. sudah terbukti berkesan.. Customer Cik Vita dah berjaya hamil, Adik Cik Vita dah berjaya betulkan kitaran Haid, Kawan Baik Cik Vita yang merancang untuk hamil, dah berjaya pulihkan kitaran haid beliau.. SO.. apa lagi yang ditunggu-tunggu???

GLA Complex berfungsi untuk menstabilkan hormon dan sangat baik diambil oleh para wanita cantik di luar sana. 

GLA [gamma-linolenic acid] ini banyak tersedia di pasaran yang dihasilkan daripada Evening Primrose Oil [EPO]. Tetapi GLA COMPLEX SHAKLEE diekstrak dari Borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap Kapsul mengandungi 300mg GLA di mana ia adalah sumber terbaik omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. GLA Complex Shaklee adalah yang terbaik, yang Cik Vita boleh suggest kan pada anda. Terdapat pelbagai kelebihan dan kebaikan Gla Complex Shaklee

kesan Gla compleks
FB : Cik Vitamin

=================================================================

Cik Vita PENGEDAR SHAKLEE anda

BERMINAT?

~Free Consultation~

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita ye ;
SMS / WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin

Pengedar Shaklee Sik, Batu Lima, Jeniang, Kedah
Serta Seluruh Malaysia
"Saya Pengedar Shaklee terbaik anda"
[1164063]

## Jom Join Cik Vita Jadi Ahli Shaklee [Pendapatan Lumayan]














Previous
Next Post »

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment