Perbezaan Vitamin C SHAKLEE & Vitamin C Jenama Lain

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera Shaklee Lovers..


Ramai yang bertanya Cik Vita.. 
Apa Kelebihan Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C lain di farmasi ?

hmm.. apa yah bezanya??
Simple Je..

Vitamin C Shaklee berbeza dengan Vitamin C dari Farmasi kerana Vitamin C Shaklee merupakan vitamin semulajadi, manakala vitamin dari farmasi adalah vitamin sintetik.




Macam mana dikatakan Vitamin Natural dan Vitamin Sintetik ini??

PENGHASILAN :-
Vitamin Natural diekstrak daripada bahan-bahan semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan serta menyingkirkan fiber. Misalnya Vitamin C Shaklee diperolehi dengan mengambil asid askorbik [Zat Nutrien terpenting yang diperlukan oleh manusia] di dalam buah limau dan menyingkirkan serat-seratnya.

Vitamin Sintetik dihasilkan daripada manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri-ciri seakan-akan bahan yang terdapat di dalam vitamin C sebenar. 

Vitamin Natural dihasilakan dari bahan-bahan makan kita, jadi ia bertindak dengan lebih bik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan dan memberikan kesan yang baik.

Vitamin Sintetik, walaupun formulanya sama, ia tetap tidak mempunyai persamaan dengan vitamin natural. apatah lagi dengan makanan yang asli. Hal ini kerana penghasilannya pun bukan dari sumber makanan yang asli.  Misalnya, Vitamin B complex yang sintetik menggunakan tar yang digunakan untuk menurap jalanraya sebagai salah satu kandungannya. Vitamin Sintetik juga memberikan kesan jangka masa yang pendek mahupun panjang. 

HARGA :-
Vitamin Natural tentunya lebih mahal harganya kerana dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi dimana ia memerlukan kos bahan yang lebih tinggi, kajian yang menyeluruh yang mengambil masa bertahun lamanya. 

Vitamin Sintetik biasanya lebih murah dan adakalanya diberikan secara percuma sahaja.

KESAN TERHADAP TUBUH :-
Vitamin Natural tidak mendatangkan kesan sampingan kerana pengahsilannya dari bahan-bahan semulajadi.

Vitamin Sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan-bahan yang terkandung di dalam vitamin sintetik dan manipulasi kimia yang dilakukan sewatu proses penghasilannya. 


Kesimpulannya, Vitamin Sintetik ini, Umpama Buah-buahan plastik, dari jauh nampak seolah-olah buah yang sebenar. Manakala Vitamin Natural adalah buah-buahan yang sebenar, yang mempunyai banyak Nutrient. 

FAKTA
  1. Sekarang boleh dikatakan 99% Vitamin C yang terdapat di pasaran merupakan Vitamin Sintetik.. kerana penghasilan Vitamin C Natural memerlukan kos yang tinggi dan teknologi yang canggih untuk melakukan kajian.
  2. Vitamin C Sintetik biasanya adalah semata-mata asid askorbik ataupun diperbuat daripada kalsium askorbat, magnesiun askorbat ataupun pottasium askorbat. sedangkan vitamin C Natural didatangi dengan bioflavonoid iaitu vitamin C Complex.
  3. Vitamin C Sintetik biasanya diperbuat daripada gula jagung yang telah diubahsuai secara genetik dengan sintesis molekul-molekul kimia.
  4. Kesan pengambilan Vitamin C Sintetik menjadikan tubuh lebih berasid dan mencuri kalsium tubuh kerana tubuh terpaksa melepaskan kalsium untuk meneutralkan semula asid askorbik tersebut.
  5. Pewarna Tiruan di dalam Vitamin C Sintetik menyebabkan kesan kepada buah pinggang di dalam jangka masa yang panjang. 

KANDUNGAN VITAMIN C SHAKLEE


















===================================================================

Harga ??
Di Dalam Lingkungan RM 90 sahaja! [Tahan Selama 6 Bulan]
[Nak Harga very Special, whatsapp Cik Vita ye]

Menarik Bukan? Pelbagai fungsi, dengan harga yang murah, dan tahan sehingga 6 Bulan..
Sebulan anda hanya belanja RM15 untuk mendapat kesihatan yang menyeluruh.

BERMINAT?
~Free Consultation~
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita Okeyh ;
PM/ WhatsApp : 0199609708
FB : Fisha Hasan
Page : Cahaya Kecantikan











Previous
Next Post »

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment