Tips Untuk Kurus Dengan Cepat

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Untuk kurus ni sebenarnya bukan satu benda yang payah.
Amboii statement Cik Vita.. haha.
Ok, Cik Vita faham, ramai yang mengalamai masalah berat badan kan, berat badan tak ideal, berat badan berlebihan sikit. 
Jangan risau, kali ni Cik Vita nak bagi tips untuk kurus. Memang tak payah pi Gym pun sebab Cik Vita tau, ramai yang malas bersenam susah pi Gym semua ni, 
tambah-tambah golongan wanita cantik ni macam Cik Vita, haha

Cik Vita nak bagitau semua orang mampu untuk kurus, TAPI.. dengan syarat semua mesti disiplin dalam pemakanan seharian dan lakukan sedikit senaman ringan. Kalau langsung tak buat, badan akan lemau, susah la gitu. 



Di sini Cik Vita nak kongsi cara-cara macam mana nak kurus. Kena follow semua tau.

# Cara 1 - Jangan Berlapar Dalam Pemakanan
Siapa yang berlapar dalam pemakanan ni adalah diet yang ketinggalan zaman ataupun old school diet.. kenapa? Anda kena faham apa itu diet.. Diet adalah memperlahankan metabolisme badan. Kadar metabolisme setiap orang takkan sama. Point penting adalah kadar metabolisme boleg berubah. Kalau anda diet dalam keadaan berlapar, tubuh kita akan memperlahankan metabolisme sebab tubuh kita pun pening dengan konsep diet yang diamalkan sebab tubuh tak tau berapa lama dia akan berada dalam lapar, Secara automatik, tubuh akan cuba bertahan dengan lemak yang ada. Jadi lambat la tubuh anda bakar lemak kalau anda berlapar. Sebab  lemak yang tersimpan tu adalah bekalan tenaga anda. 

Cik Vita sarankan anda mengambil ESP Shaklee kerana Esp kaya dengan protien dan cara Esp melepaskan kandungan gula adalah dengan cara sedikit demi sedikit ke dalam tubuh, Jadi tubuh anda akan rasa sentiasa kenyang dan bertenaga. Lihat SINI Untuk mengetahui kebaikan ESP Shaklee,

# Cara 2 - Mengambil Sesuatu Yang Pahit Sebelum Makan
Apa yang pahit? Kopi la. Anda ambik kopi, bancuh dan kumur beberapa saat sebelum makan. Dengan cara ini, tekak akan merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakkan rembesan enzim dan asid HCL. Asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.

# Cara 3 - Minum Sekurang-kurangnya 8 Gelas Air Kosong Setiap Hari
Air kosong akan membantu mengurangkan selera makan anda secara semulajadi. Jadi sebelum makan makanan anda, cuba minum air kosong, pasti anda takkan makan dengan banyak. Air kosong ni pulak sangat baik untuk tunuh anda. Selalunya susah kan nak minum air banyak? Cik Vita pun. Tapi lepas Cik Vita consume Shaklee automatik senang je minum air. Memang automatik akan rasa dahaga. Ini serius. haha.

# Cara 4 - Elakkan Minuman Yang Bergas 
Minuman bergas ni kan tinggi kandungan gula, almost 7-8 sudu gula kalau 1 tin minuman tu. semua minuman bergas, Coke, F&N strawberry ke oren ke, semua ye.. 1 lagi yg tinggi kandungan gula tu air mesin Sl...pee tu. memang sangat tiinggi kandungan gula.

# Cara 5 - Kurangkan Pengambilan Garam Di Dalam Makanan
Pengambilan garam yang banyak di dalam tubuh akan mengakibatkan penangkungan air di dalam tubuh badan. Kalau kurang pengambilan garam, maka sikit la penangkungan air dalam badan, Jadi, badan anda akan kurang la berat badan disebabkan air.

# Cara 6 - Jangan Skip Sarapan Pagi
Sarapan amat penting sebab dah semalaman anda tidur, perut dah menjadi kosong dan tubuh badan anda kekurangan air. ini bermakna anda telah terhidrat. Kandungan gula dalam darah juga telah menjadi rendah dan ini bermakna tubuh badan anda hanya ada tenaga yang sedikit. 

Jadi anda kena ambik sarapan bagi mengahalang diri anda ambil snek sebelum makan tengah hari. Tapi kena sarapan yang berkhasiat lah, janganlah makan makan berlemak dan tinggi kolestrol, memang kancur lebur la azam anda nak diet tu. Ganti sarapan anda dengan ESP Shaklee, InsyaAllah berjaya. 

# Cara 7 - Makan Dan Kunyah Secara Perlahan-lahan
Kenapa kena perlahan-lahan? Anda kena menikmati makanan yang anda makan, jangan lah tergopoh gapah makan. Bila makan secara perlahan, tubuh anda akan menghantar isyarat menunjukkan kepuasan, Jadi anda akan makan sikit je. Waktu makan tu, kunyah la sampai menjadi cebiasan kecil sebelum menelan sebab ia sangat baik untuk penghadaman anda.

# Cara 8 - Makan Dengan Kerap Tetapi Dengan Kuantiti Yang Sedikit
Biar anda makan denga  kerap tetapi dengan kuantit yang sedikit, daripada anda makan hanya 2 kali sehari tapi dengan kuantiti yang banyak




BERMINAT UNTUK MENGETAHUI MENGENAI PRODUK SHAKLEE?
~Free Consultation~
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hubungi Cik Vita Okeyh ;
PM/ WhatsApp : 0199609708
Page : Cik Vitamin




Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
12/10/14 10:26 am ×

best tips cik vita ni:)

Reply
avatar
fisha hasan
admin
12/10/14 11:05 am ×

Haha.. pakat pi kedai borong kopi nany, nak diet kan..

Reply
avatar
JIVEBUMZ
admin
12/10/14 11:09 am ×

nak kurus jugak!

jom try masker esp plak

http://jivebumz.blogspot.com

Reply
avatar
fisha hasan
admin
12/10/14 11:22 am ×

jom kurus sama2 :)

Reply
avatar
12/10/14 8:16 pm ×

Saya pun nk slim..tp tunggu lps bersalin..pasti shaklee dihatiku

Reply
avatar
fisha hasan
admin
17/10/14 8:03 pm ×

offkos.. wajib amik shaklee untuk badan bertenaga semula. :)

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment