5 Tips Ringkas Untuk Tingkatkan Trafik Blog


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Bagaimana untuk meningkatkan trafik blog ? Ini adalah soalan yang paling biasa ditanya oleh penulis blog kepada Blogger popular. Iyelah.. mestilah hairan kan, macam mana blogger lain boleh at the top, tapi blogger yang menulis sepenuh hati bukan di atas pun. So, jangan bimbang, Cik Vita akan memberikan 5 tips mudah, bagaimana untuk meningkatkan trafik blog kesayangan anda. 

Jangan lupa aplikasikan ye tips-tips yang diberi ni. Jom tengok apa tips mudah macam kacang Ngan Yin ni. haha.

Tips Mudah Untuk Tingkatkan Trafik Blog


Membina Rangkaian: Langkah pertama untuk membina blog yang berjaya adalah dengan menggunakan rangkaian. Buat senarai blog dengan baik kehadiran media sosial dan penonton yang berkaitan dengan niche anda. Mula mengikuti mereka , membaca pos mereka, berkongsi mereka, meninggalkan komen . Cik Vita pasti mereka akan cenderung untuk berkongsi posting blog anda dan dengan cara ini anda akan mendapat lebih banyak trafik.

Blog Review : Teknik tersebut untuk mengikuti blog secara kerap dan menjadi salah satu yang pertama untuk meninggalkan komen di laman mereka. Dengan cara ini anda akan mendapat trafik dan juga backlinks .

Guest Posting : Posting Tetamu Jemputan tidak mati. Pengaruhnya masih salah satu cara yang terbaik untuk mendapatkan pembaca ke blog anda dengan mudah. Pastikan untuk memilih blog yang mempunyai penonton yang disasarkan baik yang berkaitan dengan niche anda. Tulis biografi pendek tetapi menarik dan termasuk pautan ke blog anda.

Peraduan dan Giveaways : Ini adalah teknik sedikit diketahui dan beberapa penulis blog menggunakannya. Anjurkan Peraduan dan Giveaways di blog anda dengan kerap. Ia boleh membantu blog anda pergi dengan lebih viral. Cuba untuk pegang pertandingan dan giveaways pelbagai produk kerap atau sekurang- kurangnya setiap bulan .

Ketepatan SEO : SEO adalah sangat penting, luangkanlah masa untuk belajar . Mula laksanakan ia di dalam blog anda. Membina backlink berkualiti SAHAJA dari laman PR tinggi untuk meningkatkan kedudukan anda di search engine. Jangan lupa masukkan dalam posting biasa, forum posting, media sosial, dan laman web bookmark sosial boleh juga secara dramatik meningkatkan trafik laman web anda.

Kaedah-Kaedah Lain


Kaedah-kaedah lain termasuk menyertai dan menyertai secara aktif dalam forum menggunakan URL blog anda sebagai tandatangan forum anda. Jangan lupa juga menjana trafik blog melalui kata kunci. Tulis kandungan yang unik yang jarang didapati di mana sahaja. Gunakan tajuk yang menarik dengan cara ini anda akan mendapat lebih banyak trafik dan beberapa backlinks juga.

Adakah anda berpuas hati dengan rakan-rakan trafik blog anda? Adakah anda mempunyai apa-apa cadangan lain untuk meningkatkan trafik di blog anda? Jika ada, sila tambah mereka dalam bahagian komen di bawah. Jom sama-sama berkongsi ilmu supaya sama-sama menggapai bintang! 






Previous
Next Post »

5 comments

Click here for comments
kuchalana
admin
20/12/14 10:08 am ×

owh..bagus tips nie...yang penting kena konsisten

Reply
avatar
28/12/14 12:30 pm ×

good tips :D

http://edrina-dafinites94.blogspot.com/

Reply
avatar
Outbound
admin
4/1/15 1:31 pm ×

Traffic adalah nyawa sebuah blog apalagi blogstore. Ibarat warung, mereka ada pengunjung yang melihat display dagangan kita.

Reply
avatar
1/4/15 8:04 pm ×

Seronoknya kalau blog kita selalu dilawati. Thanks atas tips hebat ini.

Reply
avatar
Kelas Haraki
admin
4/4/15 10:27 pm ×

Bagus tips ini :-)

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment