Nak Cantik? Gunalah Kopi


Assalamualaikum & Selamat sejahtera semua.. Cik Vita suka tau tips-tips kecantikan ni. Nampak je perkataan kecantikan, wajib baca dan haruslah Cik Vita kongsi pada anda semua.. hehe. Ok kali ni Cik Vita nak kongsi berkaitan dengan kopi. Bagaimana kopi ni membantu kita untuk cantik. Haaa. Nampak je serbuk kopi  tu hitam kan?. Tapi banyak khasiatnya ye..

Selalu kita dengar sayur-sayuran dan buah-buahan lah bahan utama untuk kecantikan. Tapi, kali ini ialah kopi. Selain sebagai minuman, kopi turut memberi manfaat kepada kecantikan kulit dan rambut.

kelebihan kopi untuk kecantikan
Credit : Google

Manfaat Kopi Untuk kecantikan


# Mencerahkan Wajah

Kopi mengandungi antioksida yang mana dipercayai dapat mencerahkan kulit yang kusam akibat terdedah dengan sinaran matahari. Anda boleh menjadikan serbuk kopi sebagai skrub muka dengan mengadun tiga sudu kopi bersama tiga sudu garam. Setelah airnya kering, anda boleh menjadikannya sebagai skrub ataupun topeng muka.

# Mengahaluskan kulit

Kopi juga bermanfaat untuk menjadikan kulit lebih halus, lembut serta jauh daripada masalah kulit kering ataupun kulit kasar.
Campurkan tiga hingga empat sudu kopi, dua sudu garam, minyak zaitun atau minyak kelapa, setengah sudu teh gula serta serbuk teh. Gaul rata dan gunakan sebagai topeng muka atau lulur sebelum mandi. Untuk hasil maksimum, amalkannya selama dua kali seminggu.

# Menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata

Kandungan kafien yang tinggi di dalam kopi dipercayai mampu mengatasi masalah lingkaran gelap bawah mata. Selain amalkan pengambilan minuman kopi tiga kali seminggu, anda juga boleh melumur serbuk kopi di bawah mata anda.

# Rambut lebih berkilau

Warna coklat asli daripada kopi boleh menjadikan rambut anda semkin menawan. Jika rambut kusam dan kering, kopi juga memiliki manfaat luar biasa untuk rambut lebih berkilau dan bersinar.
Itulah 4 petua yang Cik Vita dapat berikan kepada anda. Kopi juga bahan semulajadi,tapi bahan pemprosesan dalam kopi mungkin membuatkan proses untuk kecantikan menjadi agak lambat. Bila lambat, maka lambatlah hasilnya kan.

Cik Vita tak nak sorokkan rahsia produk kecantikan Cik Vita. Cik Vita sebenarnya mengambil Vitamin C dan Vitamin E serta ESP dari Shaklee untuk kecantikan dalaman dan kecantikan luaran, Cik Vita gunakan produk dari NutriWhite Shaklee. Shaklee juga bahan semulajadi iaitu tanpa bahan kimia. Saintis Shaklee turut melakukan pelbagai kajian untuk menghasilkan produk yang terbaik kepada anda. Bukanlah ia seperti produk yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan seperti masa kini.

Produk Pilihan Cik Vita


Cik Vita memilih Vitamin E dan Vitamin C kerana ia membekalkan kollagen. seperti yang anda tahu, kollagen di dalam badan kita akan berkurang seawal umur 25 tahun. maka kalau dah umur 30 tahun, tapi masih belum consume apa-apa cepat-cepatlah bertindak kalau tak nak nampak muka kurang bermaya. 

Vitamin E merpakan antioksidan yang sangat tinggi dan membantu menyelesaikan masalah seperti parut jerawat, jeragat, tona muka tidak sekata, kulit kering dan sebagainya.

rawatan dalaman untuk kecantikan
Set Kulit Cantik

Cik Vita juga tak ketinggalan untuk mengambil Energizing Soy Protien atau ESP. ESP ini membantu menyihatkan sel. Sel yang sihat dapat menyerap vitamin lain dengan baik. kalau sel tak sihat, maka vitamin yang anda ambil tu mengambil masa yang lama untuk diserap dan efektif. Bonusnya ESP ni Cik Vita dapat extra bonus lain tau. Muka kelihatan lebih putih, gebu dan juga sangat baik untuk pelangsingan. 

fungsi esp untuk kecantikan
ESP untuk kecantikan

Tak dilupakan juga skincare NutriWhite seperti yang Cik Vita bagitau sebentar tadi. NutriWhite ni dihasilkan daripada bahan semulajadi yang sangat baik untuk kulit kita. Semuanya dari bahan semulajadi, maka tanpa bahan kimia yang berbahaya lah kan?. 

skincare bahan semulajadi
Skincare NutriWhite
Set ini terdiri daripada make up remover, cleanser, toner, krim siang, serum pemutih, krim malam dan rawatan untuk jerawat ataupun spot treatment. Maka pilihlah yang mana anda perlukan. Cik Vita hanya memilih cleanser, toner dan krim siang. itu merupkan basic product kalau anda nak pilih sesuatu skincare.

Maka, selamat mencuba!

Jom tengok testimoni salah seorang pengguna kami.

testimoni esp shaklee
Hanya Vitamin C dan ESP




















**Anda pasti ingin mengetahui CARA JOIN AHLI

**Anda pasti ingin mengetahui KELEBIHAN JOIN AHLI SHAKLEE


Free Consultancy!

Sebarang pertanyaan boleh hubungi Fisha di :

Email :-  fishahasan89@gmail.com

Sms/WhatsApp/Telegram :-  +60199609708

Atau PM di link ini :- Messages

Facebook :- Fisha Hasan

Page :- Cik Vitamin










Previous
Next Post »

2 comments

Click here for comments
syira yaya
admin
4/4/15 2:57 pm ×

nice sharing :)

Reply
avatar
fisha hasan
admin
5/4/15 12:34 pm ×

semoga bermanfaat syira.. :)

Reply
avatar

Kongsi apa yang anda rasa ^^
jangan malu malu, kita kawan kan :) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment